ورزشکارها برای پیشگیری از ایجاد ضایعه و درد زانو چکار کنند؟
یک دکترای تربیت بدنی گفت: در صورت بروز بی‌ثباتی یا آسیب در زانو بهتر است تا ترمیم کامل آن از فعالیت شدید خودداری شود.

مصطفی بهرامی با تأکید بر گرم کردن زانو قبل از ورزش اظهار کرد: هدف از گرم کردن بدن رسیدن به حداکثر توانایی قبل از مسابقه است که این امر باعث کاهش صدمات ورزشی می‌شود.

وی در خصوص استفاده از وسایل حفاظتی مثل زانوبند یل بریس گفت: چنانچه ورزشکاری دارای ناراحتی یا آسیب‌دیدگی قبلی در مفصل زانو باشد بهتر است در هنگام بازی یا مسابقه از وسایل حفاظتی استفاده کند.

بهرامی اضافه کرد: به طور کلی تقویت عضلات اطراف مفصل زانو به خصوص عضلات چهار سر ران سبب جذب و تحمل فشارهای وارده بر مفصل می‌شود.

این دکتری تربیت بدنی تاکید کرد: در صورت بروز بی‌ثباتی یا آسیب در زانو بهتر است تا ترمیم کامل آن از فعالیت شدید خودداری شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید